söndag 2 november 2008

söndag

Och dagen började med lite ljud från dom stora barnen som ville att mamma skulle komma upp...gick och hämtade Meja från sin säng och sätte på henne kläder och ny blöja för dagen....sen gick vi ut och käkade välling i tv rummet och tittade på Dr Phil som är såååå bra =)....sen ropade Lenny från sängen att Meja skulle komma in till honom och mysa en stund så jag passade på att ränsa upp bland Mejas kläder och lägga i lite andra kläder i större stl 62 kan hon inte ha längre men 68 går bra så de blev lite blandat med 74 också =)....måste bara ha lite mer strumpor till henne för gud så dålig jag är på att ränsa ur de och när jag nu gjorde de blev de 2 kvar bara 3 med dom hon har på sig + att hon har strumpbyxor också =) men men får väl införskaffa de nån gång!!!

sen gick vi ialf upp och käkade frukost,satte på en tvättmaskin och letade fram kläder till dom stora barnen + kläder till mig själv hatar min garderob tycker den är tråkig men men fick väl på oss kläder till slut....sen gick vi ut en promenad med Spike allihoppa så Meja fick sova i vagnen en stund hann väl inte ens ut från trädgården förräns hon somnade =) men vi gick ialf runt Orrby och herregud va härligt väder de va ute =)....

När vi kom hem va mamma här med gardiner till mig som jag lånade av syrran så vi åkte till Ikea och köpte stänger så vi kunde hänga upp gardiner ialf i köket...köpte också 4 handdukar och servetter....va sååå nära på att köpa en svart lackhylla som jag så gärna vill ha men gjorde tyvärr inte de får göra de nästa gång för de är ju nått vi ändå ska ha i köket....när vi kom hem satte Lenny upp gardinstängerna och jag hängde upp gardiner och de blev så snyggt måste bara stryka skiten men de får mamma hjälpa mig med för jag kan inte *skäms* de blir fan värre än innan jag börjar *L* =)....sen satte han upp blomhyllan åt mig tyvärr inte den som ska vara där för den är för kort den vi har nu de syns inte bakom gardiner men vi ska ha en längre men de blev bättre än inget så den får vara där tills vi köpt en annan....
sen gav jag Meja lite mat och nu ska jag ner och göra mat åt oss snart för Lenny ska iväg och jobba tyvärr =( hatar när han jobbar eftermidda som de så fint heter själv tycker jag de är natt han jobbar för han kommer ju inte hem förräns 3.00....
men men så har våran dag varit ialf....ska faktiskt inte göra så mycke mer idag slängde i en maskin med tvätt till så den ska jag ta hand om sen ska jag väl dammsuga och göra fint i köket när jag väl fått upp gardiner....skura och dammsuga orkar jag väl ialf =)...sen ska vi väl mysa lite jag och barnen vid tv:n dom är ute och leker nu så dom kan bli lite trötta sen ska dom duscha och lägga sig *L* =) själv ska ja se på ensam mamma de är så bra....

nä Meja kallar....

älskar er mina barn!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar