söndag 9 november 2008

Ny vecka

Och jag drar mig för måndagar....Mickis ska till skolan och de drar jag mig för när jag tittar ut i de fina vädret *not*...men men hon måste ju dit ändå så de är bara att knalla på...=(

Meja vaknade 5.30 idag och jag fattar inte varför hon måste vakna så tidigt när man är så trött *L* =) fast de är inte konstigt heller för hon somnar runt 19-19.30 tiden varje kväll så hon har väl sovit sinna timmar när kl är 5.30 då =)....ska inte klaga så skönt med lite egentid på kvällen så man får lite ny energi innan man ska upp igen....så igår tittade jag på ensam mamma söker...ensam för Lenny satt självklart i sitt biorum och såg på nån skit film....annars va dagen lugn igår städade lite sen kom syrran och hämtade mig skulle hjälpa henne nere på maccan så hon fick komma hem fortare så när vi kom tillbaka hit så gjorde vi tacos som vi käkade,mamma va också här sen hade hon köpt med en tårta som vi käka...när jag plockat iordning efter maten åkte syrran m. familj och mamma så ja tänkte att ja skulle ta med Spike på en lite längre promenad...när ja skulle hämta vagnen till Meja spöregna de ute men ja tänkte skit samma på med kläder och regnskydd på vagnen och gå...Spike måste ut vilket väder de än är =)....
så vi gick en lite bit och Meja somnade så skönt i vagnen men vaknade så fort vi kom hem glad som en sol va hon....tog med henne upp och duscha med henne sen va de dom storas tur att duscha....skönt när dom klarar de själv =)....
sen hände de nog inte så mycke mer kul igår...la barnen och satte mig vid tv:n typ de som hände på kvällen...

Idag när Meja vaknade så tänkte jag för mig själv att de är lika bra att börja städa redan nu på morgonen så kanske jag blir klar i tid...så jag gav Meja välling i sängen och började plocka....slängde i en tvätt så nu har jag bara 1 kvar sen =) sen ska jag vika all skit som vanligt för de är nått jag aldrig gör med en gång så jag har MYCKE att ta igen =/ men de får bli de sista jag gör....sen dammsuga jag,damma,plocka och skura så nu är hela nedervåningen klar så underbart så snart ska jag ge barnen kläder,frukost och börja med övervåningen när den är klar ska jag packa in julklappar så de blir klart så slipper barnen hitta dom =) sen är de tvätthögen som ska in då....mickis ska hämtas från skolan och mat ska lagas =)....
sen ska ja inte göra mer idag....

nä bäst att börja

hade alla i de fina vädret...
bye

3 kommentarer:

  1. Duktiga Du!
    Att Du orkar vara så energisk jämt, skiner alltid hemma hos dig=)

    Ha en bra regnig dag!
    Kram Tezz

    SvaraRadera
  2. gud, vad duktig du är då! :)

    SvaraRadera
  3. haha har inte haft någon ork på flera flera veckor men nu känns de lite som den kommer tillbaka så skönt...och vaknar man ändå vid den tiden kan man lika gärna städa finns ju ingen annan vaken ju och ganska skönt när man har hela dagen att bara slappa om man vill,,,=)

    SvaraRadera