fredag 2 september 2011

kvällen

japp och barnen har käkat godis till kvällsmat tror inte att dom vill ha nått annat idag men men så kan de gå ibland =)....jag som annars är så noga men idag har dom "sparat" godis hela dagen och käkat lite då och då och de blir då att man inte vill ha nått annat men ska försöka locka dom att ta en jogurt ialf =) sen får de bli kvällen för dom små liven!!!
Idag har jag inte gjort så mycke....dammsuga och plocka lite typ och gjort iordning mickis rum men annars har de varit lungt kan vara skönt ibland igår han jag ju ialf ta gräsmattan fast de blir inte bra för de är så blött hinner ju aldrig torka upp innan nästa skur kommer men så kan de va de är inte högt längre ialf =)....
det blev en jobb helg hela helgen också...=) dom ringde och fråga om jag kunde sön också och min snälla mamma hjälpte mig med barnen så jag kan jobba lenny jobbar ju också....då blir de 2 helger i rad och de blir ju några timmar + att jag jobbar mån. men sen är jag ledig någon dag under veckan innan nästa helg pass =)....de blir pengar ialf....lika bra att jobba ganska mycke i början av månaden så kan man "ta ledigt" lite mer i slutet =) underbart skönt att kunna bestämma själv när man vill jobba eller inte nackdel är att man vet inte hur mycke man får jobba tyvärr men än så länge har de inte varit brist på den varan =).....alltid någon som vill vara ledig eller blir sjuk ialf i dessa tider fy alla är ju sjuka i förkyldningar =/....

I morgon jobbar jag 7-13 sen 17-21.30 lite små tråkigt men ändå bättre än 7-17 för den är lååång =) på delade turen kan man vila sig några timmar ialf =) men men 2 helger i rad med dubbeltur och 7-17 hehe....men de går =) tur man har bra arbetskompisar!!!!

fick slänga in barnen i duschen nu Meja hade kletat med godis i håret =) så båda fick hoppa in samtidigt =) både på gott och ont....håller dom sams är de ju jättebra men de gör dom inte så ofta tyvärr hehe =)....

nä nu ska jag göra lite mer nytta....ta upp barnen,ge dom kvällsmat,lägga dom sen får de bli duschen för mig också känner ja =) sen kanske de blir lite film eller tv vi får väl se
bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar