tisdag 3 augusti 2010

jobbig....

vecka som varit...jobbade 8 dagar i rad....heldag på tors. och delad tur på sön. lite jobbigt faktiskt men de gick....Idag skulle jag också ha jobbat men fick ringa chefen igår och berätta att jag inte mådde bra...vaknade igår natt och mådde jätte illa trodde faktiskt att jag skulle behöva spy men de gick bra somnade t.o.m illamående och vaknade 2 timmar senare och skulle jobba...mådde illa fortfarande men kunde inte ringa och säja att jag inte kommer finns inge folk att få tag på bara så där....så jag cyklade iväg och jobbade och som tur va så mådde jag bättre under dagen fast den blev helt upp och ner...hann inte alls med de vi skulle på morgonen och hela dagen känndes helt fel men till slut så fick jag gå hem....pratade med min chef som ordnade någon annan för idag...jag och Meja sov till 10.00 så de va nog behövligt med lite ledigt....1 dag ledigt hinner man inte vila upp sig på så jag är glad att jag är ledig 2 dagar....
Nu på kvällen åkte jag och mamma till Edsvalla på aktion....ropade in bokstäver i trä....HEM LJUVA HEM i svart och KÄRLEK i vitt som jag ska ha i sovrummet på min nya hylla som inte kommit upp än...hem ljuva hem ska jag nog ha i hallen någonstans men vet inte vart än....
I morgon ska jag bara ta de lungt dammsuga lite och vara ute om de är fint väder...regnar ju alltid någonting under dagen som gör att allt är blött och bara jobbigt men vi får väl se i morgon vad vi hittar på....
För övrigt längtar jag till slutet av denna månad då vi ska köpa nytt golv till vårat kök + att vi ska sätta upp en vägg till mickis och inreda hennes rum och Meja får ju Mickis rum så hennes rum ska också inredas KUL KUL =) sen ska vi inte prata på vad jag längtar till sep. så då ska vi till ULLARED och jag längtar som fan...
Nu försöker jag få Meja att somna och hoppas jag lyckas väldigt snart man hinner aldrig få ensam tid längre och jag älskar att vara vaken nån timme extra utan barn på kvällen =) bara ta de lungt framför tv:n....
Nästa vecka ska vi på fest och de kommer ju bara bli så as kul....snälla underbara Annlollo ska ha alla 3 så vi hoppas bara på att ingen blir sjuk för då är de kört...har ingen som kan ta alla 3 åt oss och kan inte förstå hur annlollo ska orka heller men de är som hon säjer de är bara 1 natt men ändå...super snällt att hon ens erbjuder sig =) tacksam är jag för vi kommer inte kunna hitta på nått denna sommaren utan barn....inte för att jag är i behov av de men de ska ändå bli kul =)....
TACK ANNLOLLO om du läser detta!!!!!!
sen ringde de från kost och städ idag så den 16:e ska jag jobba 1 vecka på LÄRKAN....blir några timmar där också och de är ju skönt....ska ringa min lärare på mån. och se vilken tid vi ska hinna träffas också *L*
I morgon ska jag till SÖDRA och prata med en om fritids till dom stora =( blir jobbigt trodde inte jag skulle behöva de men de funkar inte längre att inte ha de om jag ska kunna jobba extra,plugga + göra min praktik så måste jag ha fritids....har försökt att dra på de så länge jag kan men nu tog de stopp....men men....blir väl inte så långa dagar för barnen hämtar dom senast 15 och på fredagar blir de tidigare =) så de får gå...måste ju ha fritids när jag pluggat klart ändå för att kunna vara tillgänglig i vikariebanken så de får bli så nu....
Finns mycke att längta till nu....
FEST
SKOLAN SÅ MAN BLIR KLAR NÅGON GÅNG
OP
ULLARED
GOLVLÄGGNING
INREDNING AV 2 TJEJRUM
m.m =)
de ska bli kul ialf

Nu ska jag se om meja kan somna någon gång sen ska jag nog spela lite tv-spel =) länge sen nu
*gone*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar