onsdag 2 december 2009

vilken morgon....

kan man aldrig få vakna på bra humör de ska alltid rasera.....i dag vaknade jag 6.30 av en jätte skrikande Meja....Marcus gick på toaletten med öppen dörr spolade och slängde ner locket så de small och Meja vaknade och blev väl rädd....upp och fixa iordning ingen idee att lägga sig för 30 min till....gav alla barnen frukost och gick till skolan me mickis eller över vägen sen gick hon själv...jag och Meja gick hem till Marcus...dom började små bråka för de är ett måste....idag har Meja "bara" varit i trappen 5 gången....*suck* vet inte vad jag ska hitta på för att hon ska ge _ _ _ i de....trisst att alltid gå och hämta henne....och man försöker visa att man är arg men ungen bara flinar....gick ut i hallen nyss och hon va på väg upp...sa till henne att NEJ MEJA....hon kom fram till mig och sa - Mamma....och började blinka (flirta) med mig då bara ler man juh och jag som skulle visa vem som bestämmde...men men alltid skönt med lite mys på morgonen....just nu sitter barnen i soffan och Meja skrik gnäller som vanligt när Marcus sitter brevid =( alltid lika jobbigt,tråkigt och irriterande....igår bet han t.e.x sönder sin tröja i brist på annat hela tröjan va dyng blöt och knappen va bort beten =/ varför lixom....samma sak i förrgår fast då vet han inte sönder tröjan den var ju bara blöt då....måste va jobbigt att gå och va blöt runt halsen och armarna hela dagarna!!!
Mickis va heller inte på sitt bästa humör och de slutade med indragen gympa =/ och de va p.g.a att hon skulle ljuga för sin lärare sa hon att hon inte fick vara med på gympan för mig...hon hittade inte sina kortbyxor så ja sa till henne att ta långbyxor och de vägrade hon ju självklart så jag sa till henne efter 5 min att då får du säja till din lärare att du inte ville va me för jag kan inte göra nått åt de sa ja till henne i stället tittar hon på mig och säjer att hon ska säja till läraren att hon inte fick va me för mig...då blev jag arg och sa till henne att de blir ingen gympa på kvällen för henne jag vill inte gå till roliga saker med henne som tänker ljuga....då blev hon ju självklart ännu argare och skrek,butta mig och drog i bordet så min varma oboy åkte ut på bordet *suck* dessa barn lite små jobbigt när alla 3 håller på och de är alltid samtidigt....men jag hoppas dom ger sig samtidigt också...=) de är tur att de finns många bra stunder också.....känns ibland som jag inte ska orka men de gör man fast de märks på kvällen att man är jätttttte trött...men men =) måste tänka positivt!!!!

Nu hoppas jag att Lenny vaknar snart tar med barnen nånstans och lääänge så jag kan städa....känner att jag måste de hög musik och avreagera mig på dammsugaren....skura ska ja göra och vill få iordning i köket hoppas hoppas hoppas att lenny går med på detta!!!!

BYE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar