torsdag 24 december 2009

slut på

julafton...och de va faktiskt mysigt igår fast jag stog me maten själv hela förmiddan....fast svärmor hade ju gjort frestelse och köttbullar och min pappap gjorde julskina och mamma köpte sill *L* =) så jag gjorde köttbullar/pannbiff utan lök till min pappa och mickis som inte äter lök,sen gjorde jag potatisgratän med ost på,stekte prinskorvar,plocka fram allt sen va de bara och sätta sig och äta =) inte så gott när man har gjort allt hela dagen så jag fick inte ro att äta men idag ska jag göra de *L* =)
Tomten kom efter maten,barnen blev jätteglada fast dom inte tror på tomten så visste dom ju inte vem de va....alla var ju kvar *L* =) men Marcus viska i lennys öra....han hade ju rätt *L* =) men men de va lite för Mejas skull också....fast hon blev rädd och kröp upp i mitt knä =) lilla fisen....farmor tog henne sen och stig vid tomten Meja vinkade lite men inte så mycke mer....

På morgonen när vi vaknade öppnade Marcus och mickis en julklapp som dom fick tillsammans....eller 2 dom fick ett xbox med 2 spel till....Meja öppnade ju också....hon fick en keybord....=) barnen va ju super glada men innan spel käkade vi frukost....
lenny fick en puma munktröja av barnen i julklapp....sen öppnade han på morgonen....

Mickis fick:
mobiltelefon,en hamster (inte riktig),pyssel,pennor,magisk bok/pennor,örhängen,ritbok


Marcus fick:hamster (en annan och inte riktig),gevär,starwars kläder,svärd,massa bionicle lego,sen fick dom 3 tv spel till xboxet tillsammans


Meja fick: en pratande dammsugare,en aktivitets cdspelare,giraff med bolllar till,gitarr (sen ska hon få massa nya kläder tills dagis startar =))

Jag kommer faktikt inte ihåg allt barnen fick de där va bara de jag kom på nu.....tv spelet va ju roligast tyckte ju marcus ialf....mickis också fast hon lekte mest med sin hamster som hon fick av jason =) TACK SÅ MYCKE JASON OCH SARA!!!!

lenny och jag fick:pengar,troll (som va helt underbart fint)presentkort,parfym,kalsonger,en jättefin elefant med en bebis elefant i av barnen =),halsband med barnens namn på fick jag m.m =) va faktiskt jättemysigt igår....=) sen käkade vi ju masssssssa godis =)

Nu ska jag ut och förbereda frukost....ska bli lite julskinke smörgås med senap på...=)

hoppas alla hade en trevlig julafton.....

kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar