torsdag 17 december 2009

fredag

och nu händer de en del saker ialf....ganska mycke som ska göras....
Idag ska vi hämta mickis redan 10.00 sen är de äntligen jullov....som jag har längtat inga klockor som ringer och man kan slappa och inget stress....underbart!!!!
Idag ska vi göra mycke ärenden....
när vi hämtat mickis ska vi till ÖoB ska köpa julmust och cola för jul....sen blir de väl lite godis som ska köpas hem m.m sen ska vi till apoteket och köpa alvedon till alla,nässpray och LUSMEDEL...och nej vi har inga LUS =)....men de går runt på dagis/skolan och har jag inte medlet hemma så får väl någon de under jul när allt är stängt och de gör ju inget att ha liggnas i skåpet heller så därför ska jag köpa de *L* =).....
sen ska vi till bolaget och köpa julöl...på Lennys beställning....jag dricker ju inte så de blir väl mest till mig från ÖoB =).....sen ska vi till Willys och julhandla blir för 2 veckor så vi slipper handla nått under jul förrutom mjölk och bröd kanske för de lär inte hålla i 2 veckor =).....sen ska vi till Orrby och köpa blöjor =) det är billigare här konstigt nog....sen är vi nog klara =) tror ja....ska väl hem och packa upp allt också *L* men de är ju skönt att inte kylskåpet ekar mer f.o.m idag =)
Ikväll eller eftermidda ska jag till min kära granne och hjälpa henne att städa lite....dom renoverar i all hast innan jul och är ganska så klara så de är städning kvar och hon har inte fått upp julgran m.m än p.g.a renoveringen så jag sa till henne att jag hjälper henne ikväll...sen igår fick vi en hel julbricka av dom.....de va nonstop,glögg,mandel,russin,MASSA olika choklad som jag aldrig sett förrut m.m sååååå snällt tack så mycke mina kära underbara grannar!!!!
I morgon om inte Lenny får jobba ska jag städa och börja plugga lite så jag ialf har börjat....inte så mycke som ska städas för de känns inte som nån idee innan julen är över barnen springer och äter godis överallt dom ska få äta mat framför tv:n iår för dom ville se nått när vi skulle äta runt 13 så de får dom väl =) vi vuxna äter i köket + Meja som också får sitta hos oss...blir fullt runt bordet men de ska bli mysigt och kul.....
sen är även alla klappar klara....köpte dom sista i tis. 2500kr fattigare kan jag säja.....för 4 klappar....blev 1 till barnen 2 till Jason (mickis underbara lillebror) och 1 till mamma så nu är alla klara tror Jason och Sara kommer i morgon mickis vill så gärna träffa honom....vi bor nära men de ska finnas tid också =) alltid är de nått...men de är så att ha barn....så jag hoppas dom hinner komma i morgon för sen skulle S bort....kul att hon vill hålla kontakten med Mickis....känns så bra....hon är ju den sista som skulle behöva göra de men i stället är hon den enda....men de spelar ingen roll mickis saknar inget här...hon har allt som alla andra har min underbara sessa =) tack Sara och Jason många kramar till er.....
Nästa vecka ska jag förbereda all mat tänkte ja så man slipper stå på jul man får lixom ingen matlust när man står me allt....=)
nä...nu bråkar Marcus och Meja =/ som vanligt.....och om 1 timme ska vi hämta mickis igen =) då blir de iväg och införskaffa allt på listan =)

GOD-JUL!!!!

bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar