söndag 24 maj 2009

sista dagen denna vecka

i morgon är de skola/dagis igen och de ska bli ganska skönt...hatar att gå upp och stressa på morgonen men samtidigt hinner jag mycke när barnen är på skolan/dagis....tråkigt bara att hämta mickis 11.30 varje dag en dålig tid tycker ja...Meja som ska sova eller sover redan och mitt på dagen lixom...ingen bra tid....13 hade varit mycke bättre....men men nu är de inte många dagar kvar och de ska bli underbart med sommarlov visst jag jobbar hela sommaren men barnen är lediga inga tidiga eller sena dagar dom kan göra lite som dom vill....dom gånger jag behöver barnvakt kommer tyvärr barnen sova borta mycke dels för att jag och lenny kanske jobbar kvällen båda 2 och jag sen dagen efter jobbar på morgonen och lenny sover så slipper dom gå upp så tidigt...jobbigt kommer de bli att sova utan barnen så fort man ska jobba =/ men man får väl tänka på pengarna de är ju bara under sommaren som jag kan eller får jobba så man får passa på då tyvärr =( skulle vara skönt att vara ledig samtidigt med Lenny men så blev de inte =(.....men men många säjer att pengar inte är allt....mina barn är ju självklart mitt allt men pengar MÅSTE man ju ha....usch...hatar att allt ska kosta och mycke....men men =) de blir nog bra....kanske blir skönt att komma ut lite också och samtidigt få lön....

vad har hänt idag då ???jag har varit på klädparty köpte inga kläder fast de va skit fina....de va lite för dyrt för min smak....200kr för en t-shirt....nä lite för mycke för mig....men jag köpte en present till lennys kompis som just fått en bebisflicka sen köpte jag en flaska med handtag till Meja....dom 2 sakerna kostade 200 så de kan man väl betala....

i morgon ska jag och mamma till stan....ska köpa dom sista presenterna till meja och ett skrivbord till mickis från mamma pappa kerstin och anders sen ska jag titta på nått från oss också blir inte så mycke från oss för i Juni (slutet) ska hon få en cykel av oss....de får räcka de kostar ju med en ny cykel...sen ska hon ha kalas på tors. i badhuset och hon har ju bjudit ganska många tror de är närmare 20 barn....då ska man betala och ha något att bjuda på sen fyller meja på lördag då ska vi ha ett litet kalas för henne...bara släkten och gudfar kommer....ska väl höra med gudmor också....hon är ju så lite än....men vi ska fira henne =) hon har fått puma skor från oss sen ska vi köpa nån leksak sen får hon en gunghäst som gnäggar av farmor och farfar....mormor och morfar har köpt kläder (har hon redan fått) =)....sen vet ja inte vad moster köper åt henne men de märks....nä nu ska ja ner och se på tv och slappa....alla barnen ligger men sover ju inte =/ mickis vrider sig hela tiden men meja somnade me en gång ialf...

bye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar