tisdag 9 november 2010

snö kaos

men bara man är inne så kan de va mysigt värre när man måste ut =/ ska se om vi kan köpa pulka till alla barnen kan vara roligt när de väl är snö....själv vill jag ha snö den 23:e dec och bort me allt den 25:e =) men så går de ju inte till tyvärr men men snart är de sommar igen =).....
Jag längtar som fan till jul jag älskar att se barnen öppna julklappar och varje år säjer jag att dom inte ska få massor men i nu läget har jag redan packat in över 50st tror ja =) men de är ju till mamma pappa svärmor svärfar och lenny också =) men ändå jag bara älskar detta med jul de gjorde jag inte förr.....men tänk alla mysiga ljus,lampor,granen m.m de som är värst iår är väl att de inte blir någon julmat och visst de kan kvitta men ändå så är de ju själva matsällskapet som är mysigt förrutom julklappar men men de kommer 1 år till sen =) + att de är samma mat på påsk så jag kan äta lite då!!!!
Annars så är de ganska lungt här...Meja har blitt helt vild skriker för minsta lilla då menar jag skriker =/ hon blir tokig om hon inte får som hon vill =) vårat fel jag vet men men de växer väl bort.....förrästen så ska vi börja med rummet öppe nu =) ska bli underbart ska se till helgen om vi kan köpa lite saker eller så blir de helgen efter där =) ska bli så kul de blir ett rum till mickis så där ska jag måla vitt tak på panelen måla väggarna och köpa en fondtapet =) sen blir de en mublerbar hall öppe som jag ska göra en fondvägg på bara och plocka öpp soffan och göra tv spels hall....Marcus rum funderar jag på om jag ska riva tapeterna och tapetsera om =) sen har vi den stora garderoben som barnen har den ska jag måla om....de blir nog lite ljusare färg där inne och en spegel ska upp...mejas rum ska bara möbleras om sen ska jag köpa ny inredning,säng och tavlor till henne + gardiner.....toaletten ska kaklas där uppe och de ska bli skönt att slippa den äckliga toaletten vi köper en ny + handfat med underskåp de är så litet där inne.....de ska bli kul att ha något att pyssla med ialf =)
nu ska jag fortsätta städa ska bara dammsuga och tvätta klart sen ska jag plugga innan barnen ska hämtas =)
bye

2 kommentarer:

  1. Men Johanna! 50 klappar!? Det är ju inte klokt ju. Det måst eju ha kostat en förmögenhet. Och sen ska ni göra om/renovera så mkt på det också? Ni måste vara gjorda av pengar. :P

    Jag har inte varit så mkt för jul förut, men de senaste åren har jag tyckt att det är mycket mer mysigt. Gillar att göra fint och så inför jul. Synd bara att pyntet inte blir framme särskilt länge! Dock håller jag med om det där med snön, ett snötäcke den 23:e som försvinner den 25:e skulle räcka för min del också. :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Vet hur det är. Inte kul att ligga på minus hela tiden!

    SvaraRadera