söndag 8 februari 2009

Söndag

och jag har städat...i morse när jag vaknade gjorde jag Meja färdig och gav henne gröt...sen fick dom stora frukost...efter de passade dom Meja åt mig så jag kunde gå upp och möblera på övervåningen....blev skit bra eller mycke bättre ialf...sen fick mickis städa sitt rum så ja kunde dammsuga där och i Marcus rum....sen dammsugade jag nedervåningen och plockade bort saker där....är ialf färdig nu orkar inge mer idag....satte på barnen kläder när jag va klar så gick vi till affären Meja somnade med en gång i vagnen och mickis drog Marcus i pulkan....handlade lite och gick sen hem igen började med maten med en gång eftersom Meja sov fick hon ligga kvar ute (hon sover än =)) vi käkade kok korv med bröd och mos idag jag skippade ju moset men tog 2 1/2 korv....såååå gott =)....så nu blir de ingen mer mat förräns ikväll när Lenny kommer hem då blir de bacon och stekt ägg....sen får de va bra med mat för idag!!!

Senare kanske jag ska ut med Spike tror inte grannen hinner hem innan för Anders kommer och passar barnen runt 15 tiden så vi får väl se om han hinner hem eller inte annars går jag nog själv...Spike behöver ju ut ialf =)....

Lenny jobbar hela dagen idag så innan han kommer hem ska jag bada barnen och duscha själv göra kvällsmat så vi äter med en gång han kommer hem sen lägger jag dom nog för mickis ska ju till skolan i morgon...Marcus är ledig 2 dagar i veckan nu så han går på dagis tis,ons och tors.

Under veckan nu så ska jag försöka åka till stan och handla de sista inför Marcus kalas...blir korv med bröd,glass och godis sen vill han ha papptallrikar med bilar på så de ska ja köpa...+ glas med bilar....sen ska jag köpa ett ishockey spel har jag lovar för de önskar han sig så de får han av oss =)...

nä nu ska ja ner och se om Meja är vaken så ska hon också få lite mat =)

puzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar