tisdag 21 april 2009

nya tag

på livet...Lenny och jag har kommit överens om delad ekonomi...känns underbart...jag får så mycke mindre än honom fast jag betalar mindre varje månad är de svårt att klara allt man vill...men Lenny har ju alltid hjälpt mig om jag behöver men ändå känns de tråkigt och jobbigt att fråga någon annan om pengar hela tiden...men nu blir de ändring på de vi har pratat igenom allt idag och jag tror detta kommer bli underbart bra =) så nu känns de lite bättre i mitt huvve....varför vi inte har haft gemensam förrut är för att vi har bråkat mycke om pengar förr...ungefär för 5 år sen hade vi gemensam och de gick inte alls...men nu vet man vad man har och inte har + behöver så nu ska de att gå bra!!!

annars händer de inte så mycke lenny fyller år på fre. så ja ska väl köpa nått till honom + göra någon god mat tänkte ja....igår ränsade jag och mamma våran skit garderob inte klädgraderoben men den andra som vi inte ens kom in i de blev skit bra och vi slängde lite skit också....blev en säck som åkte till tippen idag + kartonger känns så skönt att ränsa lite och åka iväg me skiten....i går förmidda åkte mamma,Lenny och syrran till tippen me massa skit som va på gården efter fönsterbyte + allt som va i garaget så nu kan man komma in där igen =)....i morse försökte jag mig på att plocka iordning krypvinden blev 2 kassar och en kartong till syrran sen har jag 4 kassar fulla med barnkläder stl 50-68/74 från Meja som jag ska sälja billigt....sen orkade jag inge mer plockade bort alla vinterkläder som barnen kan ha till vintern igen så ja vet vart de är när den skiten kommer tillbaka....sen hittade jag en kasse med sommarkläder som barnen kan ha så lite mer sommarkläder sen har dom nog en garderob med de också =)....

Sen kommer de en kompis då ska vi ränsa våran klädgarderob hon får hjälpa mig med Meja lite och se om de är nått hon vill ha....sen kommer väl kvällen och då blir de ANDRA AVENYN som jag bara älskar de bästa på tv just nu hoppas aldrig de tar slut =)....

Idag känns allt lite bättre än förra inlägget då jag bara ville gräva ner mig....jobbigt med ångest men man har lärt sig att leva me skiten ett tag nu....har haft de sen jag va 13 men jobbigast blev de efter jag fyllt 16 då kom allt på en gång....=/ men....de kanske blir bättre i framtiden ja vet inte och jag vet inte hur man blir av me de heller om man någon gång kan bli de....de märks...

nu ska ja kolla om min älskade lilla bebis vaknat så hon kan få lite mer mat....måste ju ge henne mer mat enligt bvc =/ hon äter mycke för att vara så lite ändå är hon 70cm och vägde sist 7925....men hon kansdke går upp mer till sommaren =) min lilla älskling...

älskar er mickis marcus och meja mitt livs enda anledning till att göra allt här i livet...jag kommer göra ALLT för er....ni ska aldrig sakna något....mamma älskar er....mina små älsklingar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar