torsdag 29 januari 2009

torsdag

och Lenny jobbar sin sista dag sen är han ledig 3 dagar...=) ska bli skönt har varit mycke nu känns de som...Meja har ögoninflamation än...och mickis fick vara hemma för hon har haft ont i huvve i 3 dagar....märks inte nu kan jag ju säja men hon får va hemma rästen av veckan...det svider i hennes ögon också så kanske att hon också har nått men att de inte syns...Marcus är bättre men hostar så han ska också va hemma tills på mån.

I morgon ska vi nog åka till leksaksaffären och köpa ufo:n till barnen som dom kan åka med i snön för vi ska till Ålvika med dom tänkte vi så dom får åka lite de är väl de ända stället med snö på just nu så de ska vi göra i morgon midda tänkte vi =)....kul att hitta på nått med barnen också....sen räcker de me 1 timme så är dom nöjda!!!

Idag har jag tvättat 1 maskin och torktummlat/hängt....sen har jag vikt in barnens kläder (tyvärr inte våra än men de kommer =).....) sen har jag städat toan skit noga de t.o.m blänker om badkaret =)....är de någon som är intresserad av ett bubbelbadkar så säj till de har aldrig varit inkopplat de är ljus,bubbel(så klart) 5 st vid ryggen 2 på sidorna och 2 vid fötterna....sen är de radio men vi har aldrig använt nått av de bara badat i de (barnen ialf =)) vi har för litet avlopp för badkaret tyvärr....det finns även ett huvudstöd så man kan ligga och slappa =)....när vi gjorde iordning badrummet så satte rörmokaren in ett för litet avlopp för badkar =/ så vi kan inte använda de som de ska....annars hade jag aldrig sålt de jag älskar att bada och älskar vårat badkar de kostade ändå 9000....men men =) ialf så har jag städat som en tok där inne....sen har jag dammsugit,skurat,plcokat och dammat så nu är hela nedervåningen klar förrutom tvättstugan som ska göras i morgon....sen ska jag dammsuga övervåningen....och då är väl de mesta klart fast man kan ju göra mycke mer om man vill men just för ögat ser de bra ut =)....

Meja sover så därför ska ja passa på att dammsuga snart för om 10 min måste jag väcka henne om jag ska få henne i säng ikväll....fast de gör inget om hon är vaken med mig att tag hon är bara såååå mysig =)....passa på att få lite ensamtid med alla barnen när de går =)....

I morse vägde Lenny säj och jag är sååå stolt...han har gått ner 10-11kg på 3 1/2 vecka så gissa om han är stolt och jag också....jag har väl gått ner nästan 8kg på 3 1/2 vecka så jag är också glad men de ska ner mer...innan sommaren ska jag ha gått ner 15kg till....eller hoppas jag ialf...men mitt första mål är nu 9kg till....och snart ska jag skriva här vad jag vägt som mest och vad jag väger nu/då...men just nu vill jag hålla de lite tyst (skämms ganska mycke än) men de är åt rätt håll...

nä...nu ska ja dammsuga....

Till Sandra....28 är ju ingen ålder =) och jag tycker inte man ska skriva nått "illa" om folks utseende om man inte kan stå för de....jag tycker ialf du ser hur bra ut som helst och visst man man dra ner på solandet de känner du ju bäst själv...=)....tack för att du håller tummarna med mitt körkort hoppas på att jag också har ett innan sommaren =/ gud vilken frihet....



älskar er mickis marcus och meja mammas änglar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar