lördag 10 januari 2009

sorry...

här har de inte blivit mycket bloggande tyvärr har varit skit dålig sen i måndas =/ har aldrig (så länge jag minns) varit så här dålig...började mån. morgon fick ringa svärfar som hämtade barnen för ja va såååå yr så ja orka inte ens lyfta Meja =/ han kom och hämtade dom och jag låg och vilade hela dagen....sen jobbade Lenny HELA veckan så jag va ju själv ända tills kvällen varje dag och jag lovar att jag ALDRIG har mått sämre orkade inte med barnen eller mig själv heller...men eftersom jag va ensam fick jag lov att göra allt som ingen annan gjorde...Lenny tog barnen när han kom hem men jag laga mat och dammsuga (spike fäller som bara den) ändå fast jag hade lust att bara fly härifrån....men ialf igår började barnen bli dåliga men de gick ganska bra me dom ändå...allt började i natt....kl 1 ropade eller skrek Marcus på mig att han ville ha vatten så jag gick upp och gav han de och fatta att han hade feber för då vill han alltid ha vatten....fick gå ner igen hämta alvedon och ge honom sen bäddade jag ner honom igen i hopp om att han skulle somna om...Meja hade under dagen haft hög feber och hade sovit mest hela dagen så nä kl va 1.20 vaknade hon men hade inte så hög feber som tur va men hostade jätte hemskt fick ta upp henne och sitta me henne ett tag....efter 20 min kom Marcus ner och la sig brevid mig i soffan...men när alvedonen värkade på honom så gick han upp igen och la sig i sin säng....men meja ville inte sova förräns kl va runt 3-3.30 då la ja henne och la mig själv på soffan men 10 min efter Meja somnat vaknade Mickis och spydde....masssssa slem =/ gav henne hostmedecin och alvedon + vatten och bädda ner henne igen sa godnatt och gick ner....20 min efter igen spydde hon men då gick hon upp själv på toaletten ropade på mig att de gick bra och la sig igen....kl va runt 4 då och Meja vaknade igen tog upp henne men hon somnade om med en gång på mig så ja la henne igen och hon sov =) men när jag äntligen igen skulle lägga mig spydde mickis igen men la sig med en gång....kl 5 va de helt tyst i huset och jag la mig i soffan och tittade på tv helt borta 5.45 vågade jag lägga ihop ögonen men vaknade av Marcus 6.30 som skrek igen han hade fått feber igen och hög så jag ropade ner honom,tog tempen som visade 39,7 och in me alvedon igen....sen la han sig på soffan 6.40 orkade jag inge mer så jag väckte lenny som sov hela natten och han gick upp jag la mig helt övertrött och orkade inte somna men just när jag slogit igen ögonen kom Lenny in och undrade vart alvedon till Meja var han tyckte hon väkade lite varm men ändå pigg hämtade alvedon och la mig IGEN....tittade på kl 8.30 då somnade jag men vaknade igen 11.30 Meja hade somnat men vaknade och då vaknade jag igen =) gick upp 12 och duscha sen satte jag mig i soffan....känner mig inte helt pigg än....svetten sprutar så fort jag rör mig och hostan är kvar,febern är rätt ok så jag är nog på bättrings vägen ialf...barnen har varit jätte låga och inte käka spec. mycke idag men ialf en 1/2 pirog var som dom ville ha sen ska dom få bada =).....själv har jag dammsugit,slängt i en tvätt och hängt den och hackat grönsaker =)....lenny och jag har börjat banta och de känns hur bra som helst...började i mån. och vad vågen visar har jag gått ner 5 kg....inte konstigt heller eftersom jag inte orkat äta nästan nått men jag är skit nöjd en bra början...till veckan så fort jag är frisk ska ja till badhuset och träna och de känns också skit bra =).....nu har mitt nya liv börjat och de känns så jävla bra 10kg till så är jag på mitt första mål och super nöjd men efter de ska ja ändå gå ner 20kg men i lite lugnare tackt än detta....

så....om de är någon som läser detta än då vet ni hur jag haft de under veckan =)

skulle va kul om någon komenterade så man visste vilka som läser =)

ha en bra helg annars


älskar er mickis marcus och lilla meja =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar